In de zomermaanden vonden pleinschaakwedstrijden plaats tussen de jeugd van Schaakvereniging Krommenie.
De zondagmiddagen waren daar geschikt voor, want we wilden dit keer eens geen grote toeloop bij het plein, vanwege de 1,5 meter regel.
Mooi weer zorgde voor een aangename sfeer.
Negen  kinderen hadden zich opgegeven. We begonnen met de laagst geklasseerden van de interne jeugdcompetitie. Middels een afval route kon men omhoog klimmen.
Een keer met wit en met zwart en soms een beslissingspartij , kwamen we via Jesse Kieft, Koen vd Beek, Ruby Steenbrugge, Imre van Gelderen, Justin Molenaar, Emirhan Akin, Dorus Hollander en Tim van Pel tot een winnaar: Wouter Geldof.
Een leuke formule, voor herhaling vatbaar, dankzij Corona bedacht, om de tijd tussen maart en september te overbruggen.